Fogalomtár

PESTLE-elemzés

A PESTLE mozaikszó az angol nyelvű „Political, Economic, Sociological, Technological, Legal és Environmental” (politikai, gazdasági, társadalmi, technológiai, jogi és környezeti) szavak első kezdőbetűjéből áll össze. Beazonosítja azokat a tényezőket / tendenciákat, amelyek a szervezet általános környezeti feltételeit hosszú távon befolyásolják. Ez a szempontrendszer a külső feltételek elemzéséhez nyújt segítséget.

Piackutatás

A piac szervezett és módszeres vizsgálata, amellyel a piacról, a szereplőiről és jelenségeiről lehet adatokat gyűjteni. A piackutatás a sikeres vállalati marketing kialakításához szükséges információk felkutatása, rendszerezése, szelektálása és értékelése. Folyamata: a probléma és a kutatás tárgyának meghatározása, pontosítása, aprólékos kibontása; a kutatási terv elemzése; az adatok összegyűjtése; az információk értékelése és feldolgozása, majd felhasználása a tervezéshez.

K + F / kutatás-fejlesztés

Innovatív vállalati részleg, amelynek feladata: új termékek kifejlesztése és a meglévők továbbfejlesztése. A K + F kulcsfontosságú szerepet tölt be a nemzetközi piacon működő, vagy ott megjelenni kívánó vállalkozások működésében. A technológiai fejlődés, a versenytársak tevékenysége és a fogyasztók növekvő elvárásai változó környezetet teremtenek, amihez csak folyamatos fejlesztéssel tud egy vállalat alkalmazkodni.

OT-elemzés

A SWOT-elemzés a látszólagos egyszerűsége ellenére is meglehetősen összetett, így az exportprojekt vizsgálatához két részre bontottuk. Az OT-elemzés (Strenghts, Weaknesses) kizárólag a külső tényezőkre koncentrál.

USP - Unique Selling Proposition

Egyedi megkülönböztető ígéret / egyedi értékesítési elv. Olyan megkülönböztető termék- vagy márkaelőny, amelyet a versenytársak közül csak az adott márka tudhat magáénak, és amely képes a termék egyediségét megteremteni a piacon. A B2B szektorban a meggyőző USP megsokszorozza a marketing hatékonyságát.

Versenyelőny

A piaci verseny szereplői számára a versenytársakkal szemben elérhető kedvező pozíció, mely növelheti a profitabilitást. A legtöbb üzleti stratégia célja, hogy a cég tartós versenyelőnyhöz jusson. Sokféle versenyelőnyt ismerünk, pl. alacsonyabb ár, különleges termékminőség, egyediség, vagy extra szolgáltatások. Kétféle alaptípusa: az árelőny és a megkülönböztetésből származó előny. Ez utóbbi jelentheti a kiemelkedést, hiszen az árversenyben általában nincs győztes.